TRACKING
PL EN

Newsletter ATC Cargo / nr 16

Spółka ATC Cargo rozwija współpracę z dotychczasowym wieloletnim partnerem jakim jest firma Worldwide Logistics Group (WWL), największy prywatny spedytor w Chinach. Polska ma stać się centrum operacyjnym na Europę Zachodnią i Wschodnią dla Grupy WWL, która obsługuje rocznie około 600 tysięcy TEU. Trwają również rozmowy na temat budowy w Polsce centrum logistycznego dla jednego z liderów rynku e-commerce – Alibaby. Przedsięwzięcie miałoby być realizowane przez ATC Cargo i WWL.

Więcej w linkach:
http://www.polskatimes.pl/strefa-biznesu/wiadomosci/a/polska-na-chinskimjedwabnym-szlaku-worldwide-logistics-group-i-spolka-atc-cargo-sa-rozwina-grupe-logistyczna-naterenie-europy,13044446/
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/aliexpress-alibaba-centrumlogistyczne,26,0,2401562.html
https://businessinsider.com.pl/finanse/handel/alibaba-otworzy-w-polsce-centrumlogistyczne/gbqkkzc
https://www.msn.com/pl-pl/finanse/firmy/alibaba-w%C5%82a%C5%9Bciciel-aliexpressmo%C5%BCe-zbudowa%C4%87-w-polsce-ogromne-centrum-logistyczne/ar-BBKzVbX

Prognozy na 2018 rok dla transportu morskiego zdają się być pozytywne. Wiodące ośrodki analityczne wskazują na wzrost popytu o 4-5 % względem roku poprzedniego. W krajach rozwiniętych utrzymuje się regularny wzrost gospodarczy, który bezpośrednio przekładać się ma na ogólnoświatową wymianę handlową. Rynek armatorów kontenerowych dalej ulegać będzie koncentracji, co widać chociażby po uruchomieniu z początkiem kwietnia serwisu przewoźnika ONE. Największą bolączką będzie natomiast zwiększona podaż i wprowadzanie na rynek kolejnych megakontenerowców, przy jednoczesnej, zbyt małej ilości złomowanych starych jednostek.

Więcej w linku: http://pisil.pl/globalny-rynek-kontenerow-w-2018-roku/

Z dniem 1 kwietnia oficjalnie działalność rozpoczął nowy armator ONE. Jest to podmiot, który stworzyli 3 najwięksi japońscy armatorzy Kawasaki Kisen Kaisha („K” Line), Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK). Zapowiadają oni, iż połączenie sił pozwoli ONE wybrać i zastosować w nowej strukturze najlepsze praktyki od każdego z partnerów oraz wykorzystać połączoną zdolność przewozową ich flot kontenerowców, która na chwilę obecną wynosi 1 440 000 TEU.

Więcej w linku: http://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/oficjalne-rozpoczeciedzialalnosci-ocean-network-express-one.html

George Kochanowski, właściciel firmy Staxxon, opatentował składane kontenery, które mają zrewolucjonizować światowy transport. Według szacunków 60% kontenerów wypływających z Europy jest pusta, a jeszcze większa ilość samego powietrza wysyłana jest z USA. Nowy produkt ma być dużo tańszy w eksploatacji, gdyż umożliwia transport, aż pięciu kontenerów w miejscu jednego, do tego w pozycji pionowej. Przedsiębiorstwo nowy rodzaj kontenerów produkować chce w Polsce.

Więcej w linku: http://www.gospodarkamorska.pl/Porty,Transport/zbliza-sie-kontenerowarewolucja.html

18 tysięcy pracowników przez 3 miesiące pracowało nad rozbiórką największego statku jaki kiedykolwiek zwodowano. Tankowiec o nazwie Seawise Giant dokonał żywota w stoczni Alang w Indiach. Statek miał długość ponad 450 metrów i był zbyt ogromny aby korzystać z Kanału Sueskiego lub Panamskiego. Droga hamowania giganta przy pełnej prędkości (30,6 km/h) wynosiła 9 kilometrów, a promień skrętu 3 kilometry.

Więcej w linku: http://www.wnp.pl/transport-morski/cztery-dekady-temu-powstal-najwiekszy-whistorii-statek,318822_1_0_0.html